onsdag 17 oktober 2012

Morotssemlor.


Har haft ledig dag idag och jag har
hunnit med en hel del.
Började dagen med vattenlöpning 6.15,
efter det hade jag planerat att tvätta fönstren
som nog till en del blev utfört mellan regnskurarna.
Jag vet inte hur jag har lämnat det så sent iår .
Sen tyckte jag att nu ska här bakas så det blev en 
promenad till butiken för att köpa ingredienser som
fattades . Och sedan blev det morotssemlor 2 plåtar.


Varma semlor


Sen kom det med posten ett paketkort så då
bar de av till posten, det var min tunika som
jag hade bestält från By Pia´s.
Hon har härliga linneprodukter, kläder och hemtextilier.


Linnetunikan By Pia´s
 
http://sisustajantaivaassa.blogspot.fi/
klicka här  om du vill se fler av hennes produkter.



MOROTSSEMLE RECEPTET:

500G MOROTSPURE
1 TSK SALT            
2MSK FLYTANDE HONUNG
1 PÅSE TORRJÄST
9 DL SEMLEMJÖL
1,5 DL OLJA

GRÄDDA I 225 GRADER CA 10 MIN.


 Nu skall jag koka te åt mej och min man och äta semlor.

TREVLIG KVÄLL!


                         



































2 kommentarer: