lördag 20 oktober 2012

Mossprojekt.

Vår glada trädgårdsgubbe.

När jag kom hem från jobbet idag så tog jag min korg och
gick till skogen och plocka mossa som jag hade planerat.
De sista sommarblommorna kasta jag i skogen.                
Jag hade också köpt några Erikor och Silvertråd tror jag att
den heter de gråa växterna alltså. Sen för att få lite höjd på    
det hela så laga jag av mossa två bollar som jag satt på två
käppar och stack ner mellan växterna, dom blev nu inte så 
runda som jag tänkte mej men dom får duga.





Som ni förstår så har jag pippi på ljus och lyktor, men när man
bor mitt i skogen så är det mörkt när det blir mörkt inga gatlampor
så man måst själv laga lite extra belysning.                                      
Det går åt en hel del ljus varje gång man laddar på sina lyktor, men
inte är det alla ännu jag har oljelyktor också en hel del men jag för-
söker behärska mej lite.







Men nu skall det bli varma smörgåsar.
Kram Monica.

2 kommentarer: