torsdag 21 februari 2013

Förberedelser.

Man skall nog inte planera så mycket i förväg
för sällan går det som man tänker. Men förbe-
reder lite i alla fall. Vi har som sagt vinterledigt
nästa vecka och den veckan tillbringar vi nog 
i vårt fritidshus. Sitter och skriver matbutiks-
lista och läser i min nya kokbok som jag fick
av min väninna till födelsedagen. Det är en 
bok på 548 sidor så där finns recept. För
varje månad finns det egna kött-,
fisk-, grönsaksrätter och drycker, bak-
verk och efterrätter.  Har tänkt att varje dag
skall det bli något som vi inte ätit förut.






Nu blev jag så hungrig att jag skall gå
och fixa te och smörgås åt oss.

Trevlig torsdag!
Kram, Monica

3 kommentarer:

  1. Mysigt och planera maten för
    ledigheten, och så roligt och åka
    till fritidshuset.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Va kul .....sällan man tar sig tid till det utan kör på gamla beprövade recept :-)))
    Ha en mysig helg .
    kram Bittan

    SvaraRadera
  3. synd att ja int e hemma o får smaka på allt gott du ska fixa :(

    SvaraRadera