lördag 23 mars 2013

Tapetvägg.

Idag har jag fixat i vår tambur, här på landet.
Jag hittade i ett skåp två rullar med tapeter
som blivit över från det som jag lagade tapet-
vägg i vårt sk. datarum i stan. Så jag fick för
mej att använda dem till att få lite ny look här.
Väggarna målade jag vita för några år sedan
men nog kan en tapet göra stor förändring.
Jag penslade tapetklistret direkt på väggen,
det är mycket lättare än att sätta det på tape-
ten. Jag blev nöjd med slutresultatet och min
man var nöjd när han icke behövde hjälpa till.
Så båda var nöjda, frid och fröjd i huset.


Så här såg det ut i morse.


Och så här på eftermiddagen.


Lite sol med i bilden så ser det helt annorlunda ut.

Nu skall ni ha en skön lördag!
Kram, Monica

5 kommentarer:

  1. Nå vau du är ju super duktig ! kanske man kan beställa dej som tapetserare:)..
    kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig :-)
    Kram, Susanne

    SvaraRadera
  3. Vilken skillnad ..jättesnyggt :-)))
    Ha en fortsatt fin helg.

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  4. Man känner för och göra om nu på våren.
    Din tapetvägg blev jättefin, bra att du
    fixade det själv också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Hur fint som helst,
    och en go' kar' klarar sej själv ;)

    Jag har alltid tyckt om att tapetsera... och skulle hela tiden vilja ha nya...
    Tur att jag inte får bestämma sånt själv =)

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera