lördag 6 april 2013

Målade väggar.

Nu har jag fått väggarna torra och prövat
lite tavlor och skyltar där. Har
inte ännu bestämt mej vad som slutligen
blir kvar där. Vindfånget har alltså fått ny
färg idag. Huset byggde vi 1985 och väggarna
har varit tapetserade och målade några gånger
men nu vill jag ha det så här. Alla taken har lackad
panel, som jag har rum för rum målat vita för rummen
ser betydligt högre ut med vita tak, och idag var det då
tur med detta lilla tak. Tavlan blev lagad av tapeten som
blev över när jag lagade tapetväggen i tamburen, för att
jag hittade inte än någon passlig bild till den, så den får
vara så här tills jag kommer på någon trevlig bild.



Detta är en ganska tacksam färg när det finns hundar i huset.

Tavlan och skylten
 är liksom två olika stilar men jag
skall nog hitta på något annat och då skall
jag nog visa det åt er förstås.




 Så här såg det ut ännu igår kväll.



Nu en riktig god fortsättning på kvällen!

Kram, Monica

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar färgen, blev jättefint.
    Och håller med, med hund i huset blir
    det mera levande.
    Ha en skön söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera