lördag 11 maj 2013

Mors blåa skål.


Vitsippan har varit månadens blomma i bloggvärlden.
Nu är det min tur. Var i går kväll och plockade en bukett,
de var så sent på kvällen att de hade farit ihop för att sova.
Barndoms minnen väcktes till liv ( om man nu kan säga så ).
Jag kom ihåg att som barn försökte jag plocka så stor bukett
vitsippor åt mor att hon skulle få den här blå skålen full, jag fick
plocka ganska länge och jag hade så liten hand att det var svårt 
att hålla idem. Nu har jag ärvt den efter min mor och nu gläder
den mej på mitt bord.



Fick två blommamplar lite i förväg, som morsdagsgåva.



Trevlig weekend åt er alla!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Här är det vitt överallt (nästan) av vitsippor. Den vackraste tiden är nu ! Ha en fin helg! Så fint du minns din mors skål! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera