onsdag 8 maj 2013

Vårt tredje hem.

Det var så vackert väder i går kväll, så vi åkte
ut till sommarstugan. Varmt var det inte på sjön
så man fick ha rejält med kläder på sej. Båten
var full med allt mellan himmel och jord. Huset
är första sommaren till vårt förfogande och där
finns allt man behöver men man vill nog att det 
skall se ut som vårt hus, så en hel del har blivit
skaffat i inredningsväg.


Ben är redo för årets först båttur.


När vi kom fram gick vi lite runt och såg att vattnet var
jätte lågt för det var många stenar man inte sett förut.


Bastubyggnadens och lillstugans dörrar öppnade
för att få vårluften in. Och titta bordet med bänkarna
har också kommit fram.


Huset sett från bastun. Massor att göra både ute och inne.
Lite krattan hjälp skulle behövas.


Spetsgardin kappan fick jag upp. det skulle säkert funnits
viktigare saker att göra, men gardinerna är det som jag
oftas börjar med och alla andra rum skall också få nya
gardiner, men jag försöker hejda mej jag kan inte fått
allt färdigt på en gång hur jag än skulle vilja det.



Huset skall målas få se om vi får det gjort i år.


Jag gillar den här gamla trappan.
Jag skulle ha massor att visa men
fortsättning följer, det kan ni vara
säkra på.

Ha en bra dag, trots regnet!
Kram, Monica






5 kommentarer:

  1. Vilket charmigt gammalt hus.
    Om det var mitt skulle jag aldrig åka därifrån!
    Du behöver nog knappast kratta idag så som det regnar, så sy du gardiner bara för det är ju sååå viktigt. ;))

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  2. God morgon !

    Vilket jätte fint hus med många möjligjeter.
    Det bösta ät att låta det växa fram.
    det har jag lärt mig här hemma :)

    Ha nu en fin fortsättning på veckan och trevlig helg ! Ert tredje ;)

    kram

    SvaraRadera
  3. Stuga var inte riktigt rätt ord,
    sommarhus tycker jag låter bra. Och
    vilket underbart hus sen!!
    Må gott och kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Oh, så vackert ni har det! Förstår att det är mycket att göra, men, men allt går inte att fixa på en gång. Man måste få njuta också! Ha en fin helg! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. oi ser super fit ut, i vänttan på sommaren :)
    Sindy

    SvaraRadera