onsdag 10 juli 2013

Bastukvast och strandblomster.

Jag måste bara få visa min första bastukvast som jag gjort
i mitt liv. Vi badar bastu varje kväll, men till midsommar-
bastun brukar vi göra bastukvast, men i år blev det bara
inte gjort. Så igår kväll så tänkte jag att nu skall den fixas.
Det gick bra att hacka sej med den och bastun doftade
så gott björk. Skratta ej, det är funktionen som räknas.


På morgonturen till badberget, blev det plockat en fin
strandbukett. Nog är blomstren från naturen ändå vackra.



Min hängmatta som man ser i bakgrunden, så måste
medge att inte har jag många gånger slappa där.
Nog är det skönt att ha semester, men jag är nog
den som hela tiden har någonting på gång, så länge
är jag inte på ett och samma ställe.

Ha en skön dag!
Kram, Monica

4 kommentarer:

  1. Förstår att du inte är den som slappar i hängmattan, så mycket som du pysslar med. Men ibland måste man bara ta sig tid och njuta, glöm inte det! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Men aijabaija akta att vasen inte faller ner från stenen de ser ut som kristall.
    Hälsningar från syster AMA

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk bukett! Riktig sommarbukett! Härligt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. oi fina blommor :) ses på lördagen, kram sindy

    SvaraRadera