lördag 14 september 2013

Höstsysslor.

Vi blir sååå bortskämda med det fina höstvädret. Man
tror inte att det är sant, när det dag efter dag är så här
varmt och skönt. Det kommer att bli en chock när höst-
stormarna och regnet börjar. Har stortvätt på gång, alla
sängkläder, handdukar och borddukar från skärgårdshu-
set tog jag för att tvätta och så får dom bli på vinterförvar
här på landet. Krattan skall nog fram nu för jag gick runt
med kameran och tog bilder på höstens färger, och såg att
massor med löv kommit ner.



Här finns många lövträd på gården och dom här löven
skall alla ner, så är det någon vits att börja kratta nu.


Fin rodnad på dessa blad. Vet någon vad denna buske heter?
Jag vet inte.


Svamparna växer  på en vecka sådana enorma
mängder.


Detta är inte lava. Det är bild från
 gårdagens brasa.

Måste säkert börja elda lite igen.
Ha en bra lördags kväll!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Härliga bilder. Jo borde kratta jag med men inte löv utan BARR. Vi har utanför dörren en faslig tall som fäller sååå mycket barr att jag blir galen. Solen skiner så idag kunde det vara en bra dag för sådant!

    SvaraRadera