tisdag 24 september 2013

Tigerkaka.

Tittade ikväll på ett nytt program på tv, i vilket
dom tävlar om titteln, vem som kan baka bäst.
Deras första uppgift var att baka en tigerkaka.
De var många av dem som aldrig bakat en såd-
an, men det det blev även många fina kakor.
Jag fick så lust att laga en egen tigerkaka, så när
programmet var slut så plockade jag fram ingred-
ienserna och vispade ihop en kaka.


Jag skulle nog ha klarat mej med den här kakan,
i tävlingen.


Den blev riktigt god.
Här är receptet om någon annan
skulle ha lust att baka.

200g smör, 2dl socker, 3dl mjöl,
0,5dl potatismjöl, 3msk mjölk,
2tsk bakpulver, 2tsk vaniljsocker,
3ägg.
170grader ca 50min.

Smakliga stunder!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. typiskt...nu när jag inte är hemma :( ser gott ut :)
    kram sindy

    SvaraRadera