onsdag 27 november 2013

Välkommen till vårt julkök!

Oj, vad det tar tid att städa och fixa. Började nio
i morse och har hållit på hela dagen. Hela huset är
städat men endast köket är så gott som julfärdigt.
Men så har jag förstås bakat pepparkakor också
( pepparkaksbak nr 3 ). Tvättmaskinen har surrat,
och så måste man ta lite kaffepauser emellan.
Jag brukar varje år köpa en ny pepparkaksform,
då när jag ser någon rolig form, men iår behövde jag
inte göra det när min syster förärade mej med två nya
igår. Så jag har samlat på mej en hel del.



Det finns dalahästar, stjärnfall, änglar mm.


Och den här nya som jag fick i går, den passar
bra åt dom här två männen som alltid skruvar
på någon maskin.


Ljusburkarna har fått band runt sej.
Nya gardiner köpte jag till köket.


Nu kommer bilder från vårt nystädade kök.
Julen kan komma.





På dagen hann jag fixa julgubben ytterom
fönstret. Så kan han hålla koll på oss
om vi är snälla.




Om det skulle finnas lite snö så skulle det vara perfect.
Nu skall jag fortsätta med vardagsrummet.
OBS. Det kommer jul med Ernst 5 dec. 3 avsnitt yeeee!
Och vecka 51 repris gamla avsnitt.

Ha det så bra!
Kram, Monica

8 kommentarer:

  1. Oj så mysigt det är i köket. Skall så småningom börja fixa lite här hos oss. Härligt med lilla jul...

    SvaraRadera
  2. Så mysigt o fint ni har det! Fina gardiner också...Ljusburkarna va fina, likaså det vita skåpet med alla muggar ovanför--o bordet.. vauv vilka bräder!

    SvaraRadera
  3. Vilken julstämning du har hunnit att få till redan, här får jag ta tag i det i helgen :) Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  4. Nu är jag avundsjuk,
    så städigt och färdigt för jul.
    Jag köper också en ny pepparkaksform varje år,
    visserligen har det blivit 5 iår redan....
    Ha det bra i julväntan
    Monica

    SvaraRadera
  5. Jag köpte Ernst tidningen på macken nu
    imorse, ser fram emot det på tv. Och så
    fint du gjort, köket är underbart juligt.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att få se så juliga bilder och sen välstädat. Detta ger nog kicken till oss andra att sätta igång. Hela december är ju så trevlig med mys pys så städningen borde nog snabbt avverkas.
    Ha en trevlig lillajul.

    SvaraRadera
  7. oi så fint de ser ut. ska bli skönt att komma hem på lördagen :)
    kram sindy

    SvaraRadera
  8. Så härligt mysigt du fixat ! Gillar dina ljusburkar..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera