lördag 7 december 2013

Ett tunt snötäcke.

Nu har vi ett tunt snötäcke på marken.                
  Var för en stund sen ut med Ben på bak-                 
gården och busa. Vi har lagat en liten in-             
hängnad på bakgården, så att Ben kan vara          
ute även när det är mörkt, för det finns så mycket  
vilddjur i skogen att han far efter dem om han hör
att det knakar i skogen i mörkret. Dags tid så jagar
han bara ekorrar och då får han springa i skogen.  
 Blev bra bilder i mörknet fast det snöa, jag använde
          blixt för att få på bild att det kommit lite snö, för i morgon
           vet man inte igen hur det ser ut, för då kan det vara svart.  
           Ikväll har det varit pizzakväll hos oss och med fem stycken
                runt bordet så skall det vara två plåtar pizza, så att det räcker  
till åt alla.                  

                             
             
Här hör han något som knakar.
Så jag sa att nu far vi snabbt in.
Ha ett trevligt veckoslut!
Kram, Monica

2 kommentarer:

  1. Vad bra att ni fick lite snö på marken där också. Det blir genast lite ljusare när marken är vit.
    Kram, Susanne

    SvaraRadera
  2. Det känns verkligen bra med det snövita nu! Hoppas vi får hålla snön över jul!
    Jag har inte alls hunnit med och tacka för awarden. Jag har tidigare fått sådana utmaningar och skrivit om mig själv, så nu får det stanna därvid. Är ändå tacksam att du tänkte på mig!
    Först idag kunde jag se Ernst nya julprogram. Så inspirerande. Ser att han har inspirerat dig med!
    Ha en fortsatt fin adventstid! ♥

    SvaraRadera