lördag 15 mars 2014

Ledig dag och snöväder.

När man öppnade ögonen i morse så hade vintern anlänt.
Man var ju nog förberedd för det men inte kändes det trevligt.
Efter en morgonpromenad i den våta snön bet kok- och bak-
inspirationen. 




Först blev det en apelsinkaka, vilken alla gillar, för den blir så
saftig och god. Och medan kakan var i ugnen snurra jag ihop en
örfilsdeg. När det nu är vinter ute så dukade jag med somrigt porslin,
så känns det vårligt här inne. Och med fem stycken runt bordet nu till
veckoslutet så går det en hel del mat och kaffebröd.
Men jag gillar att skämma bort dem  med god mat och ett vackert dukat bord.







Och nu har jag en stek i ugnen med morötter, paprika, lök och potatis. Olivolja och honung
på det blir så gott.
Så nu vet ni vad vi äter idag, och till kvällen skall vi med
dottern överraska dem andra med något annat gott. Det visar jag imorgon.
Ha en skön lördag!
Vi njuter i alla fall.
Kram, Monica

2 kommentarer:

  1. Fy så tråkigt med all snö! Här fick vi lite regn bara, men det blåser duktigt fortfarande. Den apelsinkakan prövade jag förra vintern efter ditt recept och den var jättegod! Vilket kul namn, det har jag aldrig hört förut på bullar, örfilar!
    Ha en fin helg!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Nu har snön kommit sig hit också. Gillar inte det så mycket men den smälter väl bort får vi hoppas.
    Kram, Susanne

    SvaraRadera