söndag 13 april 2014

Skrapa, skrapa.

Igår kväll började jag med rummet som blir inkommande
veckas projekt. Än fanns det lite möbler kvar som sonen
inte hade haft tid att ta bort, men idag gjorde han det, så nu har
jag bättre rum att jobba.
Två lager med tapeter så man för göra dubbelt arbete.
Ett tråkigt jobb men det går nog när man planerar och funderar
hur det kommer att se ut som färdigt.
I morgon kommer dottern till målhjälp.För detta är mitt projekt
så min man skall inte behöva hjälpa för han har veden som han 
håller på med.
Men lite påskarangemang blev det också i utekrukorna idag.
Kallt är det som bara in i nordan. Inte i grader men en kall och
fuktig blåst.


Här är den glada gubben igen.



Ett sådant rum, skåpet kommer bort.
Taket blir vitt, väggen bakom skåpet får tapet
och dom andra väggarna målas.



Här är den första väggen.


Motsatt vägg redan utan tapeter. I alla
skarv drar jag akrylfogmassa, som sen skall torka
och sandpappras före målning.
Nu en liten kaffepaus och sen och fortsätta.

Kram, Monica

2 kommentarer:

  1. Duktig du är som gör allt själv! Förstår att det är mycket jobb, men det blir säkert stor skillnad. Vi har ju också sådana tråkiga bruna tak, nu tar vi dem ett efter ett och gör dem vita, men vi har fått måla 4 varv! Jättejobbigt att måla tak! Lycka till med jobbet!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Hej jättefin blogg som du har! Nu finns det både en Blog Hop och en giveaway på min blogg om du skulle vilja delta! http://gladalinjen.blogspot.se/2014/04/blog-hop-blowout.html

    SvaraRadera