måndag 12 maj 2014

Ledig måndag.

Det är skönt att börja veckan med ledig dag.
I lugn och ro kan man sitta och njuta av morgon kaffet
utan brådska någonstans.


Ibland kan man unna sej med fylda croisanter till morgonkaffet.
Båtmålandet blev på hälften i går så vi kom till landet när min man
kom från jobbet.
Var med Ben på 1h promenad, inte en människa eller bil på hela
promenaden, endast måsarna som ropade efter regn, som dom lovat
att är på väg.
Väl hemma tog jag en titt på rabarbern hur stor den blivit och till min
förvåning hade den redan vuxit så mycket att jag bestämde att
göra årets första raberberpaj.




Den första är alltid så god, men sen när det blir soppa och paj flere gånger i veckan 
då blir det för mycket av det goda.


Ben hade brått att rädda en docka och gris som skulle
kastas bort,  han förde ut dem och vaktade att vi inte skulle ta dem,
så han får väl behålla dem.


Han var glad för sina nya leksaker.
Nu kaffe och rabarberpaj mums.

Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Såå fin Ben är! Här har vi också en hund som vaktar sina leksaker noga!
    Så härligt med ledig måndag!
    Jag har fortfarande inte gjort någon rabarberpaj, men nu måste det bli snart för min rabarber är också stor!
    Här har vi fått regn så det räcker och mer lär det bli!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera