lördag 13 september 2014

Lördags hemmet.

Har jobbat till klockan 15 i dag, men hade bestämt
att det skulle bli städning bara jag kom hem.
Maten var färdigt dukad, måste skryta med min man
han är så bussig på att laga mat så jobbar jag på
lördagarna då har han maten klar när jag kommer hem.
Nå väl med det, så efter maten flög mattorna ut,
damsugning och golvtvätt, gamla blommor byttes
mot nya och ljusen tändes över allt kan jag nog säga,
både ute och inne, här en liten rundvandring.



Ute på trappan fick blomsterflickan en lykta.
Spegeln som syns bakom henne har jag kaserat
men den blev att stå vid trappväggen så få se om
den blir bort kastad eller om den blir en utespegel.


Lyktorna på borden tändes.


Inne tände jag dessa ljus.


Ljus inne och lyktor ute, det är vårt utekök
som syns ytterom fönstret.


I sovrums fönstret finns dessa små ljusskålar.


I gästrummet / Bens rum ( den har börjat sova
här på natten ).
Här lyser stjärnljuset på bordet och stjärnmattan
under bordet.


Dom sista rosorna är plockade för i år.


Rosor även på toan.


Nya handdukar, den mörka färgen är bra när man
har en karl i huset som skruvar med alla möjliga
oljiga muttrar.


Gillar den lilla vitrintavlan som jag fått av min väninna
för många år sedan.
I denna lilla toan har jag planer på att laga vit panel på väggarna,
sen i vinter när man vistas mera inne så är det trevligt att ha
projektplaner.
(Min man suckar).


Dottern har kvar sitt rum.
Jag har inte ändrat det åt oss, så har
hon sitt eget krypin när hon kommer och hälsar
på oss.



Dom här tavlorna har jag lagat åt henne.



Nu skall vi sätta oss vid köksbordet och dricka
kvällskaffe!

Ha en trevlig kväll!
Kram, Monica


1 kommentar:

  1. Vad du är flitig som städade efter
    en jobblördag. Men det känns skönt
    när det är klart, mysigt med alla lyktor.
    Kramar/AM

    SvaraRadera