söndag 2 november 2014

Busväder.

I går vaknade man till ett otroligt solsken
och i morse trodde man att plåttaket skulle
flyga bort, och så regnar det därtill.
Men nu kan man med gott samvete fira en
inne dag framför köksbordet med stickning
och min tidningshög.
Det finns soffor och mjuka stolar men måste
säga att den bästa platsen är nog vid köksbordet.
Där sitter jag för det mesta med mitt handarbete
eller läser mina tidningar, för därifrån har jag upp-
sikt över allt.
Vem som kommer på gården och till fågelbrädet
så kan blicken i mellan vila och följa med deras
flygande från träd till träd.
Sen kan jag fylla på ved i spisen och hör hur det
brinner. Kan säga att det är den rätta feng shui.
Man kan säga att jag NJUTER.



Ljus ute och ljus inne.
Nu lite kaffe.

Ha en skön söndag!
Kram, Monica

3 kommentarer:

  1. Köksbordet är bäst alla tider!
    Jo det har varit litet allehanda med vädret.
    Nu önskar jag dig en skön vecka! ♥︎

    SvaraRadera
  2. Här har vi haft en lugn fin söndag med långpromenadsväder. Men så fort det blir mörkt nu på eftermiddagen!
    Önskar dej en fin söndagskväll!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. ich liebe ihre dekoration!!! danke für die tollen bilder!!! liebe grüße und ein schönes wochenende von angie aus deutschland

    SvaraRadera