tisdag 4 november 2014

Prickar i skåpet.

Hade köpt till försäljning rödprickig vaxduk mm.
Tyckte att den såg så pigg ut så måste köpa några
meter hem åt mej.
Så när jag kom hem i dag så blev det skåpstädning.
Det är i ett gammalt hus var vi bor och även skåpen 
är gamla, men jag gillar dem.
Lilla skåpet var jag har kryddor och andra torrvaror
blev ingenomgått.
Två roskpåsar blev fulla, måste medge att det fanns
kryddor från 2011 så allt för ofta har jag inte gått
igenom och kastat bort, men nu är det gjort och
det känns skönt.
Det blev liksom julstädat i skåpen meddetsamma.




Även kryddburkarna blev i alfabetisk ordning.

Nu är dagens jobb gjort och jag är nöjd med mej själv.
Ha det så bra!
Kram, Monica

2 kommentarer:

  1. De blev bra, o va fiffigt med vaxduk i skåpet. De har jag i bagageutrymmet i bilen när jag fraktar de ena o andra. Monali

    SvaraRadera
  2. Fiffigt med vaxduk i skåpen! Fräscht!
    Ja tänk så fort kryddor blir gamla. Jag fick slänga en kasse i somras. Man kollar inte sådant när det är bråttom vid matlagningen.
    Ha en fortsatt fin vecka! ♥︎

    SvaraRadera