tisdag 6 januari 2015

Nu har jag städat ut julen.

Vaknade till sol och -13 grader i dag,
vilket betydde att nu skulle sängkläderna ut
och vädras i kölden.
Helg eller ej men i dag har här städats.
Granen ut och bordet tillbaks på sin gamla
plats visst ser det lite blekt ut efter julens alla
färger och ljus.




Ljus bränner jag alla årstider.


Kan inte låta bli att tänka på våren när
jag ser hur Klivian skuffar upp nya ljusgröna blad.
Men eldar gör vi för det håller på att bli varmare ute
så  det känns som om kölden skulle komma in.


Här för en stund sedan när Ben inte var hemma
på backen så passade ekorr Kurre på att ta sej till fågelbrädet
och den hade brått att äta nötter som jag fört ut.



Fåglarna gillade det inte alls.


Visst ser den härligt mjuk ut.







Jag satt in vid köksbordet och fotografera,
därför blev det en hel del bilder.
Nu blir det snart mörkt igen
slutar med en blid från uteköksfönstret där
var så vackra isblommor idag.


Eller det ser ut som fjädrar.
Ha en bra fotsättning på dagen!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar