lördag 17 januari 2015

Två kakor.

Min traditionella apelsinkaka och en
smörgåskaka har jag lagat i dag när jag
kom hem från jobbet.
Tänkte riktigt fira att man klarade en normal
vecka igen efter alla ledigheter.
Och kanska sonen med sambon sticker sej in
senare i kväll, annars får vi äta riktigt ordentligt på tumis.


En enkel och snabb kaka med lite fusk, skar inte kanterna
bort från skivorna utan travade skivorna som dom var. blött den lite extra så jag tror nog
att den blev bra. Tomaterna är inte goda den här tiden på året så det fick bli
paprikaringar istället för att ge lite färg och persiljan blev i butiken.


Och apelsinkakan som är så god kanske
ännu bättre i morgon när smakerna riktigt får dra sej.
Men nu skall jag koka kaffe och sen skall vi mumsa.
Och lördags kvällens film är förstås Wallander.

Ha en trevlig lördags kväll!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Oj, så gott det ser ut!
    Nu blev jag sugen på att baka den där apelsinkakan.

    Min dotter satte precis in en plåt i ugnen med fröknäckebröd som vi ska mumsa på ikväll.
    Alltid gott med hembakt..............

    En fortsatt fin helg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera