måndag 23 februari 2015

Att ha två (3) hem.

Två hem på vintern och tre på sommaren.
Många undrar om det inte blir stressigt
att ha flere ställ att hålla i skick.
Visst kan det kännas ibland att man inte hinner
med allt som man skulle vilja men för det mesta
är det nog bara positivt.
När vi jobbar bor vi i stan men alla veckoslut och
ledigheter åker vi till landet.
Är alltid lika tråkigt på söndags kvällen att åka till-
baks till stan när man fått huset uppvärmt.
Vår vänner undrar varför vi inte flyttar helt och
hållet till landet men vi gillar ombyte och nog är 
det skönt att inte ha lång väg till jobbet och inte
behöver bil utan kan promenera till jobbet.
Och sen när det blir sommar så har vi skärgårdshuset
att åka till så det betyder att vi behöver tredubbelt av
allt.
Vi reser inte på semester någonstans för det känns som
vi reser hela året när vi pendlar mellan våra hem.
Varför jag börja skriva om våra tre hem var för att jag glömde
mina tulpaner som jag skulle ta till stan på landet och
det händer  lite emellan att saker finns på fel ställe.
Och Ben vet när jag börjar packa veckoslutsväskan att
nu bär det av igen för han älskar att vara på landet.


Jag får bara se på bild på mina tulpaner
som jag glömde efter mej.

Ha en bra början på veckan!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar