tisdag 24 februari 2015

Raw kokos-tranbärsstång.

Hittade ett recept från K-butikens tidning
som jag tyckte att var värt att pröva på.


Bilden är från tidningen.
Jag tänkte att det är bra med sådana mellanmål
eller på kvällen när man vill ha något sött så
skulle de här vara hälsosammare.
Nu har jag lagat och smakat och kan
rekomendera det om man tycker om kokos förstås.
Detta behövs.

200g mjuka dadlar eller ekologiska aprikoser
1 dl mandlar eller cashewnötter
1 dl torkade tranbär
halv påse kokosflingor (100g)
1msk vatten 
1msk kallpressad kokosolja
en nypa salt
(råkakaopulver)

Mixa dadlar,nötterna, tranbären och kokosflingorna
tillsätt vatten.Värm kokosoljan och mixa igen.
Forma två stänger inuti ett bakplåtspapper.
Rulla stängerna i råkakaopulver (om så önskas, jag
gjorde de inte)
Ställ i kylskåpet för att stelna ca 1h.
Sen är det bara att njuta.


Här är en bit av det jag lagade, ser inte så
läckert ut men det är de.

Ha det så bra!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Låter jättegott, det måste jag prova på :)
    Ha en god fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera