tisdag 3 februari 2015

Vilket fint solsken det blev.

Min lediga dag har varit en slappan
dag.
Sov så länge att Ben kom och titta
på mej, undrade säkert om jag var sjuk.
Sen kokade jag gröt åt mej i vilken jag
blandade en tesked med kokosolja och
blåbär på, det blev jätte gott.
Sen flyttade jag mej till soffhörnet med
en mugg kaffe och titta från tv matprogram
och ett inredningsprogram.
Dags för promenad med Ben efter det matinköp.
I dag skall det bli leverbiffar av mald nötlever.
Och en appelsinsalld till.
Vill ni pröva så här får ni receptet.

400g mald nötlever
2 stora rårivna potatisar
1 småhackad lök
1ägg
salt peppar

Det blir en ganska lös deg.
Sen tar man ca en matsked och klickar
ut i pannan små biffar.
Det blir sååå gott.

Nedan några bilder jag tog genom fönstren
från de vita träden här runt omkring oss.




Det är vackert så länge man tittar upp mot träden men ack
så svårframkomligt till fots.
Gångbanorna är inte plogade alls, tur att man inte har småbarn
mer som man skulle måste skuffa fram i någon kärra.
Nu till matlagningen.
Ha en skön dag!

Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Vackra vinterbilder. Här har vi bara fått mer snö idag och inte en enda liten solglimt!
    Ha en fin kväll!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera