onsdag 18 mars 2015

Vi flydde undan dammet.

När jag började min lediga dag med
kaffe och en titt ut genom fönstret och
så dammolnet som låg över stan, då
tänkte jag att tusan också nu åker jag
med Ben till landet där finns inga damm-
moln.
Regn skulle de behövas men vem önskar 
nu det, förstår dem som har astma att de
måste vara ett helsike, själv tycker man 
att det bara knastrar mellan tänderna när
man varit ut på promenad.
Men som sagt vi åkte till landet jag och
Ben.
Väl framme fick han meddetsamma nys om
en ekorre och då var det fart på honom.




Ben fick bli ute med sin ekorre och jag gick in
tände i köksspisen, satt kaffe på och rinna,
plockade fram några gamla sommar Lantliv
och satt mej vi köksbordet.
Tyst och lugnt.
Sen gjorde vi en lång promenad för det var
ett så fint solsken.
Han även kratta lite, hänga upp min gamla videkrans
och inne kom påsktuppen på väggen.




Nu är vi tillbaks i stan och skall börja med
maten.
Men vi hade en skön dag och i kväll skall
vi på födelsedagskaffe till min svåger.

Ha det så bra!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar