söndag 3 maj 2015

Skärgårdsdag!

Äntligen en ljuvligt solig och skön dag.
Så de bar av till sjös vi fick sonen med oss
för bryggan kom på plats först idag så det
behövdes hjälp.


Sängarna fraktades ut i dag.



Sonen susade förbi med sin egen båt.
När vi kom fram så viste jag inte riktigt vad jag skulle
börja med så jag gjorde lite alltmöjligt.
Madrasserna ut och vädras. Dammade lite mattor,
Spikade upp två tavlor i lillstugan och när sovrummet
i nedra våningen var fixat så flyttade jag mej till sovrummet
i övrevåningen och nu kunde jag hänga upp min nya gardin
de kommer att bli jätte bra bara jag får tapeterna skaffade
så skall väggarna få uppfräschning.




De här ser man från fönstret i övrevåningen. inte någon grönska ännu.


Lilla skåpet kommer här i lillstugan. Behövde två
skruvar att få upp den på väggen men jag iddes inte
störa dom två som jag hade med mej så det får bli till
nästa gång men tavlorna fixade jag.



Ben låg ytterom och njöt i solen.


Här skruvar dom förrän den kan skuffas ut i vattnet.


Grannens båthus hade klarat vintern fast de ser lite skrangligt ut.



Grodan har stått i bastufönstret hela vintern.
Sen när jag fixat inne så började jag kratta och körde
många lass till skogen.
Nu känns ryggen som den skulle behöva lite massage.
Kaffe drack vi på bryggan när dom fått den på plats,
de var så varmt i solen att man har fått rosa kinder.


Här hann jag inte sitta jag krafsade bara runt omkring.
Nu är vi på landbacken igen och har ätit sen blir det
att packa väskorna igen och åka till stan en vecka jobb
lördag och söndag ledig hoppas veckoslutet blir fint
när det är morsdag och allt.

Sköt om er!
Kram, Monica

3 kommentarer:

  1. Vad massor du hunnit med. Vi var också en sväng till skären, men fick snällt komma hem då det bjöds på familjefestligheter. Ha en bra jobbvecka!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Så fin din gardin blev!!
    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  3. Gardinen blev jättefin där i fönstret! Ljuvligt när sommaren snart är här :) Ha en fin ny vecka,
    kram Tini

    SvaraRadera