söndag 14 juni 2015

Att vara beroende av andra.








Utan båt har vi varit detta veckoslut och jag som ännu hade ledigt
veckoslut så visst harma det, när vi planerat att åka ut till skären.
Men vår son körde oss på fredags kvällen ut dit nog blev det ganska
sent vi var där 23.30 först och bastutokiga som vi är så vi satt eld i
bastun mitt om natten.
Satt och drack te och åt smörgåsar tills det blev tillräckligt varmt för
att bada så med andra ord började det redan ljusna förrän vi hann och sova.
Lördagen var fylld med olika arbeten så som vedklyvning, badbergsstädning
av vassa som flutit i land.
Lillstugans städning och de nymålade sängarna på plats fortsatt tapetsering i
övrevåningen och klistret tog förstås slut så det blev tre tapetvåder som ännu
skall lagas.
Grästrimmning och plättstekning.
Sen var klockan 21 igen och ny bastuvärmning påbörjades.
Och blåst har de förstås gjort men på söndagsmorgonen var
det spegellugnt när man gick ut på trappan för att kolla läget
så det kändes riktigt underligt när det var så tyst och ingen vind
men sen började det regna.
Men jag fick mina pelargoner med mej och nu är dom i veranda
fönstren, syrenerna blommade för fullt så jag plockade i varje vas
syrenbuketter och de doftade gudomligt,
Den grönprickiga duken som jag haft i mellanrummet böts ut mot
en ny med blå rosor på och sen hittade jag trevliga glasunderlägg
som passar bra med den.
I samma rum fick träsoffans dynor nya dynfodral.
Mitt på dagen fick vi ringa vår son att han skulle komma och söka hem 
oss, så nu hoppas vi att delen till båtmotorn kommer så vi får den fixad
till midsommaren annars vet jag inte vad det blir av kanske vi måste sitta
på landbacken men det skulle inte vara så trevligt när man har förberett allt
i skären för midsommarfirandet men vi får se och hoppas på det bästa.

Trevlig fortsättning på söndagen!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar