söndag 28 juni 2015

Solnedgång.







Klockan var halv nio igår kväll när vi var ut i skären.
Kaffepannan på och så packade jag korgen med fyllda
batonger, vitt vin nybryggt kaffe och nygräddad rulltårta.
Med dessa begav vi oss till vårt badberg och satt där och
njöt av solnedgången medan vi smaska i oss vad vi hade med i korgen
Närmare vattenbrynet kom jag inte med min stol jag vet att jag
upprepar mej men här skulle jag kunna sitta hur länge som helst
då när vädret är som det var på lördags kvällen.
Medan vi satt där hade vi förstås eld i bastun så sen var det bara att
gå och ta hett i bastun när vi gick hem från berget.

Har helt glömt bort att visa sovrummet som jag fick färdigt tapetserat
till midsommaren, jag är nog nöjd med mitt tapetval.
En ny spegel med dörrar har kommit upp idag annars tycker jag
att väggarna inte kräver tavlor eller dylikt när mönstret är så kraftigt.

Midsommarrosorna doftade helt ljuvligt så istället för syrener som nu
blommat färdigt så blev det rosor i alla vaser.














De var från alla knutar, Dom gamla mörka möblerna passar bra
i det annars så ljusa rummet.

Nu har vi mellanlandat här på landet kokt kaffe igen en gång
och sen skall vi åka iväg till hemmet i stan.

Ha en bra fortsättning på söndags kvällen.
Kram, Monica

2 kommentarer:

  1. Fina bilder på solnedgången! Äntligen känns det som att det är sommar :) Ha en fin ny vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder på solnedgången och vad fint sovrummet blev .Hoppas vi får börja njuta av varma , fina sommardagar nu också .
    Kram , Susanne

    SvaraRadera