måndag 20 juli 2015

Blåbärspaj och en riven vägg.





Vildblommor finns det inte så mycket av här i skärgården, så dom som finns
får stå där dom står och se vackra ut.
Måndagen har gått med lite alla möjliga sysslor.
Ingen sotare idag kom meddelande att han kommer i morgon.
Jag som hade kastat ut alla mattor, gamla trasmattor väger en hel
del när dom är 5m långa så nu har jag sjuk rygg när jag rullat ihop dem och burit ut dem.
Dagens mattor är betydligt lättare, men dessa gamla är så vackra så dom får nog komma in tillbaks
bara sotarn varit först.
Det har blivit lite blåbärsplock idag, det finns massor men jag började med att få en blåbärspaj.





Gott blev det till eftermiddagskaffet.
Året första blåbärspaj är alltid läcker.

Min'' Ernst'' han har har börjat riva vedliderväggen idag, allt har gått
bra så nu håller han redan på att slår nytt virke på.




Min persilja och gräslök har övervintrat i denna gamla balja..
Och när man jobbar och fixar så blir man hungrig så de skall vara
mat två gånger per dag.
Till kvälls mat blir det pizza i dag. Har köpt en pizzasten som kan användas på
grillen eller i ugnen och jag skall testa den på grillen ikväll.
Så det är lite så att när vi ätit och man fått undan disken så börjar man planera
för nästa måltid.
Men jag hinner nog med mina målprojekt där i mellan och lyser solen
så då kan vi nog sitta och njuta också.
Men det är skojigt när man  inte behöver stressa med klockan och vi är sådana
nattmänniskor så vi har gott om tid och jag gillar att fixa och hitta på nya saker
att laga i mat väg och dottern kommer alltid med nya tips som hon prövat på.
Så pizzastenens premiär blir det ikväll.

Ha det så bra!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar