måndag 13 juli 2015

Fynd från gårdagen.





När skafferiet var fixat igår så fortsatte jag
i övrevåningen.
En alkov som fungerat mer som ett förvaringsutrymme
tömde jag på så gott som alla saker och fram kom en
blomställning, en stol och en präktig rosenfilt i ylle.
Dom två först nämda skall få ny målning på sej och
dom blir vita förstås.
Filten får vädras för den är annars hel och fin.
Ylle skall man inte tvätta i onödan om där inte är
några fläckar, och inga möss har varit framme.
Alkoven blir mitt första målprojekt bara semestern
börjar.

Måste sluta med en gammal favorit bild på
Ben i roddbåten.


Ha det så bra!
Kram, Monica

3 kommentarer:

  1. Vacker filt! Passar bra i färg med stolen :)
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt tvättat mina gamla yllefiltar och de blev fina. Bara man tvättar på ullprogrammet med högst 30 grader så går det bra.
    Det ser ut som om Ben skrattar när han sitter där i båten!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Inga dåliga fynd i alkoven, blir säkert fina som vita ! Underbar bild på leende Ben i båten, gissar Bella börjar likna honom som vuxen !
    Ha de gott !
    h, Carina

    SvaraRadera