söndag 26 juli 2015

Vår söndag.

Vaknade till regnsmatter på plåttaket och träden
som susade ytterom fönstret.
Jag smög till nedrevåningen så att ingen skulle
vakna men Ben fick jag med mej förstås.
Satt kaffet på och koka och dukade fram morgon-
målet på verandan tände ljus lite här och där.
Ben skötte om väkning av dom två andra att nu var
det dags att stiga upp.
Efter morgonmålet tyckte dom när dom sett ut att 
de nog skulle ha kunnat fortsätta sova, vilket de också
gjorde.
Jag klädde regnkläderna på mej och gick med Ben på 
morgonpromenad till stranden och kolla läget.
Igår kväll satt vi där och grillade melonskivor och
marshmallows jätte gott tillsammans men idag såg
det ut som en annan årstid.
Blåsigt och vått.
Väl hemma satt jag eld i köksspisen (hallå
vi har semester), och fundera vad jag skulle ta
tag i som nästa.
Hade köpt spetsgardiner som egentligen skulle
komma som myggnät till dörren på verandan men
nu ändrade jag mej och bestämde att jag sätter dem i 
vårt förra sovrum som nu mer fungerar som gästrum.
Man blir blind för saker man ser hela tiden förrän
man vaknar till och ser hur det egentligen ser ut, som
nu dessa gardiner svärmor haft där, nu skulle dom ner
och nya upp.
Sagt och gjort tvättat jag fönstren från insidan det
var ju ingen vits att tvätta från utsidan i detta regnväder.
Nya gardiner upp och lite rosor i glasskålen.
Nöjd med dagens ändring.
Hoppsan, det blev visst en roman av detta.







Före och efter.








Som ni märker har jag gott om tid när det
blev lång text och många bilder.

Ha det så bra!
Kram,Monica
   


1 kommentar:

  1. Det blev ljust och fint med de nya gardinerna :)
    Ha en god början på den nya veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera