onsdag 29 juli 2015

Vit och röd målning.

I dag har jag målat hela dagen.
Började i morse med alkovens golv
för det var inte målat än och det blir vitt
inte ljusgrått som vi tidigare tänkte.
Men den vita färgen har torkat så långsamt
så jag fick inte målat andra gången än,
( visar det när det är färdigt målat)
Men sen har jag målat den nya lider väggen
och den blev förstås röd och den torka igen så
snabbt att den har jag hunnit dra två gånger
och den vita färgen på knutbräderna och takåsen,
det var inte skojigt att vara så högt uppe men jag
klarade mej.




Rödmyllafärg gick lätt och snabbt att måla med.
Arbetsdagen avslutades med Allsång på Skansen
(via nätet) ute på berget när gårdagens avsnitt blev 
osett så tog vi det i repris idag och därtill ett glass vitt.



Sen fick jag den här på bild.
Ni vet att jag inte är någon fågelkännare men
är det här dom fåglarna som förstör all växtlighet med sin
starka avföring, eller????


Ha det så bra!
Kram, Monica

2 kommentarer:

  1. Tyvärr är det nog en skarv på ditt foto. Dom försör nog all växtlighet med sin avföring. Hälsningar från Pellinge.

    SvaraRadera
  2. Usch för skarven men vad fint det är annars och ett glas vitt är alltid rätt.
    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera