onsdag 12 augusti 2015

Onsdagsfixeri.

Fönsterkarmarna har en del fått ny målning på
sej idag.
Min man sköter det för jag gillar inte sådant
som man måste vara så noggrann med gillar mera 
stora penslar och ytor.



Så han har fått jobba inne medan jag har varit
på utsidan, krattat och rensat.


Lite före kvällens regn stod jag på bastu-
trappan och tog lite bilder.


Som ni ser så stenar finns det.

En ananaskaka har jag också bakat åt oss idag.





En god kaka som man kan variera enligt
årstiden eller vad som finns i skåpet som nu burkananas
som jag lagade med i dag.
Smuldegsbotten och där på bär och på den 1 burk gräddfil,
1 ägg, halv dl socker och 1 tsk vailjsocker.
200 grader ca 30min.
Och nu måste jag börja fixa någo kvällsäta åt oss.
Ha det så bra!

Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Kakan ser god ut och nog har ni det så vackert där ni är . Önskar dej en riktigt fin dag :-)
    Kram, Susanne

    SvaraRadera