lördag 19 september 2015

Och hur såg det ut tidigare?

Den frågan fick jag av min man när han kom in
idag när jag hade bytt till hösttextilier i vardags-
rummet.
Så ibland undrar man nog att jag skulle kunna ändra 
och skaffa vad som helst utan att han skulle märka.
Men sen sa han nog att det såg bra ut.
Har som sagt städat och tvättat fönstren i vardagsrummet,
satt upp nya gardiner och ny matta på golvet, bytt dynfodralen
på soffdynorna och plockat fram lite ljus i höstfärger.
Och lite mera mjuka och varma filtar kom fram.


Så här såg det ut i morse.



Nog gör man ju egentligen lite bakvänt att byter till
mörkare färger när det blir mörkare tider de skulle nog
vara tvärtom.


Så här såg det ut efter några timmar.







Till och med solen tittade fram.


Och en ny vedförvaringsställning har också hittat sin plats i knuten.
Nu skall jag gå ut och kratta tallbarr som igen har kommit ner så
mycket att marken  är helt gul, men sådant märker min man nog
om jag gör men inte gardin och mattbyte.

Ha en skön weekend!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar