söndag 4 oktober 2015

Höstarbete.

Det som hör till den här tiden på året
är att kratta löv och tallbarr som har kommit
ner i otoliga mängder.
Min man åkte ut till skärgårdshuset i dag men
jag bestämde att bli hemma och sköta om höst-
sysslorna här så han fick klara sej där med att tömma 
vattentunnorna och tömma blomlådorna för
det har jag gjort här.


I blomlådorna har sommarblommorna fått
ge rum för höstens växter.


Pelargonerna är helt ok ännu så dom får
nog bli kvar i krukan.
För jag lyckas aldrig övervintra dem.
Fast det är nog synd när dom är så
fina och så skulle man inte behöva köpa
nya varje år, kanske att jag skulle försöka
igen.





Helt gult av tallbarr
på marken.



Så några kärror med
barr blev det att köra
till skogen.


Färdigt krattat och fint
för stunden för det har börjat
blåsa igen, så inte varar det så länge förrän det ser lika ut igen.





Och Ben han höll koll på mej
från sin plats vid trappan


Ha en bra fortsättning på söndagen!

Kram, Monica



2 kommentarer:

  1. Va fint du lagat.Dedär med att int lyckas med övervintringen av pelargoner är du inte ensam om, här är åtminstone en likadan.
    Ha de så bra, Monali

    SvaraRadera
  2. Fint väder har det varit för trädgårdssysslor! Mårbackapelargonen är ganska lätt att få att övervintra, men de mera förädlade sorterna har jag inte lyckats med.
    Ha en fin start på den nya veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera