onsdag 4 november 2015

En ledig dag fylld av matlagning.


Bästa stunden på dagen.
Dagens tidning, kaffe och som idag bananplättar.
Till en person behövs en banan och två ägg.
Mosar bananen och vispar äggen med i bananmoset,
och sen är det bara att steka, och vips har man ett gott morgonmål.
Dom blir färdiga medan man brygger kaffet.
Man kan förstås smaksätta med vaniljsocker, kanel eller kardemumma.
Och steker man med kokosfett så då blir dom ännu hälsosammare.



Inga pelargoner på fönsterbrädet mer, nu bara på min favoritmugg.



Till middag blev det kåldolmar och det lagade jag
för första gången i mitt liv.
Dom blev otroligt goda!
Lite jobb men det var det nog värt.



Och medan dom var i ugnen kokade jag lingongröt.
Som vispades jätte fluffigt.



Och så har jag haft sängkläderna ut på vädring.
Och där mellan allt detta har det blivit kaffe och en
ny jultidning : )).

Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar