fredag 27 november 2015

Fredagsstorm.

Vi har för en stund sedan kommit till landet
och här märker man nog att det är storm på
gång.
Hoppas bara att det inte blir elavbrott.
Har tänt ljus överallt vilket jag säkert nog
annars också skulle ha gjort, men nu sitter
vi inte helt i mörker om vi blir utan el.
Jag hade brått att laga ljus i min andra krans,
för jag tänkte nog att det skulle ha varit kusligt
att bli ut i mörknet.
När jag skulle ta en bild av dem fick jag nog 
använda blixt för att få en någonlunda bild.


För egentligen var det så här mörkt.


Denna bild berättar inte så mycket.

En jobb dag i morgon som säkert blir lika livlig
som i dag om inte ännu livligare, för vi har glögg bjudning
och julgubbe med andra ord julöppning.
Många gardinförpackningar har fått ny ägare i dag och
ljus har det gått massor åt och sen förstås olika juldekorationer.

Ha ett skönt veckoslut!
Kram, Monica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar