söndag 22 november 2015

Kransen är fixad.

Nu har jag fått den andra kransen gjord men
lampor hade jag inte till den så det får bli till
nästa veckoslut när vi kommer hit  igen och
fira lilla-jul.




Själva kransstommen är gjord av tjock järntråd,


Runt den virade jag tidningspapper vilket jag fäste med
brett målartape.


Sen när ett gäng med kvistbuketter var gjorda var
det bara att fästa fast dem i kransstommen.


Voila! Så var den färdig.
Det har varit ganska så kallt i dag, inte minus grader,
men det har varit kall blåst men ingen snö.
Det har varit skönt att vara inne och elda och så fick jag
för mej att plocka fram julkopparna och byta lite på min kökshylla.





Nu när man har varmt i stugan så skulle man inte
ha lust att åka iväg till stan igen.

Trevlig fortsättning på söndagen!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Så fint du fått det i stugan och vill naturligtvis stanna kvar där!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera