lördag 9 januari 2016

Tacka vet jag den gamla goda kokboken från 1963.


Den har varit bra hjälp många gånger.
Klara och enkla basrecept som fungerar i dag lika
bra som då.
Som nu tex den här hur man kokar ris, ja det kan väl alla
men på det här sättet skulle jag kunna äta bara ris utan
något annat till, det blev så gott.
Istället för saltet satt jag i dag en köttbuljongtärning.
Riset skulle jag ha till min kött-rispaj och mums hör ni
det blev sååå gott!


Jag har en hel del kokböcker, men denna kommer fram alltid nu och då.


Låt bilden tala för sej.

Trevlig lördagskväll!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Jag har också en hushållslärobok från 1955 och den fungerar också idag jätte fint med sina basrecepter. Ha en fin söndaskväll! Hälssningar Maija (myrskyluodolle.blogspot.com)

    SvaraRadera