söndag 17 april 2016

Min kaffestund.




Har suttit och njutit av eftermiddagskaffet.
Små saker som gör en glad.
Bakade en rulltårta till kaffet, fyllde den med mosad banan
och jordgubbssylt och vaniljvisp på och gott blev det.
Så nu har jag då suttit här i min ensamhet ( det lät sorgligt ) men nej
jag njuter när man får ta sin tidning och kan sitta och inte ha bråttom
någonstans.
Sonen bor här nära oss så far i huset har åkt dit.
För nu när båtsäsongen igen närmar sej och tävlingarna, så nu skall
de skruvas och testas igen.

Regnit har det varit i dag, men på förmiddagen lyste solen så
då passade vi på att göra vår morgonpromenad med Ben.
Lite hann jag kratta och krafsa i blombänkarna och
utemöblemangen fick vi även fram, men sen började det regna.
Så då fanns det tid att plocka dammsugaren fram, så jag har
också hunnit med städning idag.
 Så kaffestunden var välförtjänt!

Trevlig söndagskväll åt er!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar