onsdag 29 juni 2016

Namnsdag.

Inte min men min mans, skulle gått oss helt
förbi om inte min syster skulle ha påmint mej.
När man är här ut i skärgården så dar, datumar
och tiden liksom inte riktigt spelar så stor roll,
och då kan man väl säga att man har kopplat 
bort säg från vardagen.
Så det blev att vispa till en rulltårtssmet så
att vi fick namnsdagskaffekaka.




Lite blommor måste också fixas.
Kaffet smakade bra från våra nya muggar
som vi fick av våra gäster som vi hade på
midsommaren.



Fina pelargonmuggar med en humla
inne i muggen.


I dag är det en fin dag så det är
att ta ut allt av den.
I morgon skall vi hjälpa dottern att flytta.
Men vi börjar redan kunna de här för det är
sjunde gången som hon flyttar om jag minns rätt.

Trevlig dag åt er!
Kram, Monica

4 kommentarer:

  1. Grattis på Namnsdagen!
    Pionerna tycks ha slagit ut.

    H.Annemaj o Roger

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det ser ut där vid fönstret...snygga muggar också !!
    Ha en fin sommardag!
    Bia

    SvaraRadera
  3. Oj vilka muggar...har du nån aning om var man kan köpa dom?? Skulle passa pelargonnörden(mig) som hand i handske :)

    SvaraRadera
  4. Jag kan svara här åt Gunilla.
    Muggarna är Mona Svärds design. Har själv köpt dom för en tid sedan och de var sista.
    H. Anne-Maj

    SvaraRadera