tisdag 11 oktober 2016

Dom första tomtarna har anlänt.....

....till affären.
I går kom det en hel del tomtar i alla
de storlekar från pytte små till ca 50 cm
stora.
Ännu är dom i lådor för jag tänkte att jag
inte ännu skulle ta fram dem men sen igen
när man inte har så stort lager att förvara 
dem i och sen när dom var så fina så tror
jag att dom åker fram i morgon.
För i dag har jag ledig dag och tror eller ej
men nu har en del av dom gamla jultidningarna
kommit fram, jo jag vet att ännu är det en bit
till jul men julfeelisen väcktes av gårdagens
tomtehögar.






Och alltid hittar man intressanta recept och då
brukar jag plocka fram min receptbok och skriva
upp dem, för börjar man sen söka från tidningarna när man tror
att man minns var det fanns så inte hittar man dem då, så det är nog
bäst att skriva av dem meddetsamma.



Men hoppsan, de gick nästan två timmar med mina jultidningar
och några muggar kaffe, så nu måste jag börja förbereda dagens mat.

Trevlig fortsättning på dagen!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar