torsdag 13 oktober 2016

Höststädning.

För det mesta när man kommer från jobbet
så orkar man inte ta itu med så stora  projekt,
men idag hade jag gått om energi.
Så jag började med att byta gardiner i var-
dagsrummet och dynfodralen på soffdynorna.
Dammsög, torkade damm och vattnade blommorna.
Tände några ljus både inne och ute.


Ben han höll vakt ute under fågelbrädet så att inte
ekorrarna skulle komma åt fåglarnas mat.


Jag fotograferade honom i smyg genom fönstret (trodde jag, för han fick syn på mej).


Bänken får fungera som bord åt min lykta och höstplanteringen.


Bra med stora ljus, detta ljus brinner i 160h.


Titta på yllepläden på soffkanten, den kom med mej från skären,
de va den som jag hittade i somras där och tyckte att den skulle var
passlig i vinterkylan.
Och idag har det känts otroligt kyligt så nu kan jag mysa har inne i värmen.



Trevlig kväll!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar