söndag 16 oktober 2016

Skärisöndag.

Inte trodde jag att det skulle bli skärifärd 
ännu 16 oktober, men så blev det.
Exakt ett halvår sedan bryggan blev satt
på plats den 16 april.
Har tömt skafferi på sådant som inte går
att förvara till nästa sommar, konservburkarna
hade alla 2018-2020 på sej, så otroligt länge
håller dom och det är bra att ha reservmat i skåpet.



Ett vackert höstsolsken har det varit idag.
Vattnet var otroligt lågt så massor med stenar
man inte tidigare sett var synliga.


Så här ser det normalt ut och nedan hur det var idag.




Stenar som varit under vattnet såg ut så här.


Massor med löv var det på marken.



En del hann jag kratta.


Medan jag krattade höll min man på med att riva korkmattan
från alkoven som han nu senast har fixat och ett snyggt trägolv
fick han fram.
Det var säkert sista projektet för i år tror jag, man vet aldrig med
honom om vädret tillåter så är han nog nästa veckoslut där igen.
För min del tror jag nog att det var sista färden för i år.
Och en lång fin vår/sommar/höst har vi fått uppleva där i år.
Från 16 april och fram till i dag, 6 mån och nu får man vänta
6 mån förrän det börjar igen.



Nytt tak.
Målningen finns nog hemma men det får bli nästa
vårs projekt att måla rummet.


Trevlig fortsättning på söndagen!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar