lördag 10 december 2016

Lucka nr 10.

I går kväll fortsatta jag med mitt bakande,
då blev det 40 st jultårtor gräddade.
Nu kanske ni tänker att vi äter en hel del,
men jag bakade för att jag bjöd mina
jobbkompisar på julkaffe idag.
Så nu har dom fått smaka på dadelkakan,
hjärtesorgekakan, jultårtor och pepparkakor.
Och dom blev nog glada.
Jag har haft som tradition att bjuda på lite
julbakverk denhär tiden på året jag tror att
dom uppskattar det.


Jag lagade både med plommonsylt och äppelkanelsylt,
lite variation.
På bilden finns bara 39 tårtor för en åt jag upp meddetsamma :)
om nu någon skulle räkna dem.


Ledig i morgon så då fortsätter julstädandet.
Och inte behövs det så mycket för att få den rätta feelisen.
Tex några nätta band runt ljusburkarna så ser det trevligt ut.
Måste fylla på ljusförrådet.
De blir nästa veckas uppgift.



Trevlig lördagskväll!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar