tisdag 20 december 2016

Lucka nr 20.

Nu droppar julkorten in, och det
är trevligt!




Julgubben har ännu säcken tom, men inte många dar mer.
Nu får det nu vara hur dåliga tider som helst så till julklappar
tycks det nog finnas pengar.
När man ser hur mänskorna springer och släpar på sina uppköp.
Många är helt i panik när dom inte vet vad dom skall köpa.
Men inte behöver det alltid vara stora fina paket för det är ju
tanken som gäller.
Man kan tex laga egna gåvokort i form av att erbjuda städhjälp.
kan man sy eller snickra så kan man erbjuda sin hjälp
när den som får gåvan behöver det.
Eller bio / teaterbiljetter, massörbesök eller frisörbesök.
Gåvokort till någon affär som man vet att den andra ofta besöker.
Baka något gott och ge till gåva.
Måste säga att jag väntar inte på julklappar jag njuter mera av att
ge dom och att få följa med vad reaktionen är när paketen öppnas.



Några dar kvar ännu, men jag som gillar att planera och förbereda
allt möjligt så vet att när juldagen kommer så vet jag att jag får den
där känslan att vad skall jag nu hitta på.
Men vi får hoppas att den inte kommer och kanske det blir lite
annorlunda när vi har vårt barnbarn i grannskapet och kan hälsa på
hos dem och sen skall vi 30 december och hjälpa dottern och hennes
sambo med flytten, dom har fått större bostad en ljus och rymlig, så
det skall bli skojigt fast det är mycket jobb, men jag är ju den som inte
kan vara allt för länge stilla och inte göra ingenting.
Men som vi diskuterade på jobbet idag att man borde lära sej att leva i nuet
och ta till vara alla fina stunder och inte tänka att vad sen.
Men drömmar och planer måste man nog också ha.



Trevlig tisdags kväll!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar