onsdag 21 december 2016

Lucka nr 21.

Om man hittar så här söta muffinsformar så
då måste man ju bara ta itu och börja baka.
Det gjorde jag i dag när jag kom hem från jobbet.


Så var det bara att ta fram mina recept.


Och receptet kommer här

MUFFINS
100g smör
2 ägg
2,5 dl socker
1,5 tsk vaniljsocker
2,5 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver

200 grader ca 10 min.
När dom var färdiga satt jag en klick marmelad på
och ett toscatäcke.
Och det innehåller.
50g smör
3/4 dl socker
1 1,5 msk mjöl
1 1,5 msk mjölk
100 g mandelspån
Detta sjuder man upp och klickar
det sedan på muffinsarna.
Ca 10 min ännu.


Dom ser inte så vackra ut men goda blev dom.
Sen bakade jag i morse en dadelkaka till för den skall bli
till julgåva.




I dag är det årets kortaste och säkert också mörkaste dag.
Så från och med i morgon blir det ljusare igen :)
Nog hade man önskat lite vitt på marken till julafton men tyvärr
ser det dåligt ut.
En rejäl blåst dra över oss för tillfället så det är bra att man får vara inne
och baka i stället.

Sköt om er!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar