söndag 28 maj 2017

Lite i gången...

.... får vi fixat i skärivillan.
Främst har städning och grästrimmning varit
på programmet idag.
Men de första vad jag gjorde var att laga blommor
på bryggan i ett ämbar.
Och för att det inte skall ramla i vattnet när bryggan guppar
så fixade min man hål i bottnen på ämbaret sen lagade jag
fast det i bryggplankan med ståltråd som jag trädde under
bryggan ifrån och genom ämbarbottnen.
Så den hålls där fast stormvindarna blåser på.




Två rum har jag städat idag, inte kan man ju
laga sej helt slut :)
Vardagsrummet har tre stycken 5m långa
mattorna och dom väger så tusan så där fick jag be
min man att komma med och damma.
Sen tvättade jag golven.
Det doftade så fräscht med nytvättade golv
och mattor som varit ute i friska luften och vädrats.



Sovrummets trägolv gillar jag.
Sådana skulle man ha i alla rum då vore de fint.
Nu återstår 5 rum än att städa men det får bli till nästa gång.



'Ben hade tråkigt och varmt, så han for och sova under huset.
Och i ett skede visste vi inte var han var, men vi hittade honom i båten
så han menade säkert att det var hög tid att åka hem tillbaks.
För här fanns inga ekorrar att skälla på och vi hade våra jobb som vi
höll på med.
Middag på verandan var på sin plats efter allt jobb, där skulle man ha
kunnat sitta hur länge som helst.

Nu går vi mot en ny arbetsvecka, hoppas
att vädret håller sej fint!
Trevlig söndagskväll!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar