söndag 25 juni 2017

En blåsig söndag.

Så var midsommaren firad i ett ombytligt väder.
Vi har haft regn, blåst men också fint solsken.
Mycket mat som nog hör till i alla fall här med
oss.
Man hade köpt så att det inte bara skulle ta slut
på hälften och inte var det någon risk för det kom
vi under fund med.
Vi har spelat kroket, kastat pil och frisbeegolf.
När det var svalt på kvällarna blev det kort spel
så som Uno vilket var skojigt och Yatzy var man
behövde lite använda hjärnan.
Sen när solen har varit framme så har solstolarna
plockats fram så att kinderna har varit rödbrusiga.
Men kameran hade jag inte haft framme glömde helt bort den.
Men tänkte visa bilder från lilla rummet som vi
fick färdigt till midsommaren och vi är nog nöjda
med resultatet.
Ett nytt gästrum.


Jag beslöt att det inte skulle bli någon gardin i
fönstret för jag gillar det som det är och så ser man
de gröna utifrån som en grön tavla.




Nu när det stormar så att man inte kan sitta ute och läsa så tänkte
jag mysa med min nya Lantlivs tidning här en stund.

Kollade för en stund sedan Ernst sommar program som började
på torsdagen 8 avsnitt på väg eller 7 förstås efter detta som jag såg på.
Härligt ställe var sommarens husprojekt ligger blir säkert igen
super fint!

Tomt känns det efter att våra gäster åkt hem för vi hade så
likadan humor så det blev så mycket skrattat att magmusklerna
är sjuka.
Men vi går mot vår andra semestervecka och imorgon regnar det väl igen
men sen när solen kikar fram så gläds man mycket mer för den som om den
skulle lysa hela tiden :-)

Trevlig söndagskväll åt er!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar