måndag 19 juni 2017

En fin dag!

Första semesterdagen har varit varm
men på radion varnade dom för störtregn,
åska och storm till morgondagen.
Men då skall vi tapetsera vi skulle nog ha
hunnit med det idag men vi bestämde att spara
det till morgondagen ifall det blir en inne dag.

Hemma hör vi aldrig på radio men här i skären
blir det hört ganska mycket när vi inget tv har här.
Jag som är en sådan tv-mänska som följer med en
serien efter den andra så det är inte så lätt att vara
utan den men bra att lära sej det också.
Är det dåligt väder så då blir det sudoku, handarbeten
och inredningstidningar som gäller.
På kvällarna blir det ofta kortspel med radio i bakgrunden :)


Här har det varit målning av utemöblemanget.
Och jag har städat lillstugan som syns i bakgrunden
för kommande midsommargäster.
Det är trevligt att erbjuda gästerna egen stuga.


Syrener har jag plockat och har överallt för det är så
kort tid som dom blommar och doftar så gott!



Mina små odlingar mår bra.




Min lavendelduk har fått en lavendelkruka.

Nu blir det plättar och kaffe!
Ha det så bra!

Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar