onsdag 4 oktober 2017

Bling bling.

Jag gillar bling bling både i inredningen
och på kläder och i smycken förstås!
Fick igår till försäljning löparen
som går att använda till annat också.


En rulle vars storlek är 24 x 150 cm kostar endast 8,50.

Den går bra att klippa och sy.
Men i alla fall jag skaffade medetsamma två rullar åt mej.


Jag klippte två bitar 45 cm långa som jag sen sydde
ihop för hand och sen sydde jag biten på en vit dyna
som var 45x45.


Så här skulle man förstås också ha kunnat sy men
jag ville ha hela dynan ( framsidan ).
 Med små små stygn sydde jag fast bling bling tyget på  dynan.


Den passar bra med mina andra dynor.
Skall laga ännu en och jag kan tänka mej
att dottern gillar dem så det blir nog att sy åt
henne också.
En färdig dyna skulle säkert kosta där omkring 30 euro,
så nu har jag sparat och fått lite glans i soffhörnet.

Jag kom på massor vad jag kan använda detta till,
tex. kan man piffa upp en jumper eller skjortblus
med att sy smala remsor av detta på ärmarna, dekorera
en stickad mössa man kan klippa hurudann modell som helst
av detta tyg
Festväskan kan man också få lite lyxigare.
Men förstås kan man använda den som den är till
löpare.

Trevlig kväll!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar